امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 09:07

Afrang Khabar

1400/7/27 9:7

نمایش " باباکرم" برای سه اجرای پایانی خود- از فردا شب تا پایان مهر , تخفیف سی درصدی درنظر گرفته است .

تخفیف ویژه نمایش "باباکرم "

به گزارش افرنگ خبر /این نمایش , روایت داستان زندگی باباکرم شخصیت اصلی ترانه باباکرم و چگونگی به وجود آمدن شعر و ملودی این ترانه در غالب انواع سبکهای نمایش ایرانی از جمله تخت حوضی، تعزیه مزحک، نقالی، خیمه شب بازی، شهر فرنگی ، لال بازی، پیش پرده خوانی و غیره است . 

در بروشور معرفی این نمایش آیینی که با شیوه ای مدرن ارائه می شود, آمده است : " اگه تا حالا فقط ترانه باباکرم رو شنیدین و هیچ وقت نمیدونستین این ترانه چگونه شکل گرفته و باباکرم کی بوده و این ترانه چگونه شکل گرفته این نمایش رو ببینید. اگر میخواهید انواع غالبها و سبک های نمایش ایرانی را ببینید از تخت حوضی و تعزیه گرفته تا پیش پرده خوانی و نقالی و غیره حتما به تماشای این نمایش بنشینید. اگر میخواین ۲ ساعت در کنار خانواده شاد باشید و تلخی های سال گذشته رو فراموش کنید به تماشای این نمایش بنشینید."
وحید شاهینی, کارگردان " بابا کرم" درباره حال و هوای این نمایش گفت : در این نمایش به این موضوع که بابا کرم چه کسی بوده و ملودی‌های او چگونه شکل گرفته است، می‌پردازد. دو روایت این نمایش مربوط به دوران پهلوی اول و یک روایت آن مربوط به دوره قاجار است. نمایشی که ساختار موسیقیایی  آن نقش مهم و اساسی در ساختار نمایش دارد و موسیقی به صورت زنده توسط چهار نوازنده که 9 ساز را می‌نوازند اجرا می‌شود و در این موسیقی از سازهای کمانچه، ویلون، تنبک، دف، کلارینت، ترومپت، تار و سه تار استفاده شده است.به نوعی این اثر نمایشی ادای دینی به موسیقی‌های مطربی یا مجلسی ایرانی و به شیوه نمایش‌های ایرانی است وقصه آن پیرامون روایت‌های کوچه بازار و ضد و نقیض ملودی باباکرم است. با وحید شاهینی در باره فضا و دلیل استقبال خوب مردم از نمایشش گفت وگویی انجام داده ایم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما